Misterul de la Jidvei

Joi seara, pe 14 iunie, Jidvei a elucidat misterul. A lansat trei vinuri noi dintr-o gamă destinată HORECA denumită Mysterium. Evenimentul în sine a plăcut. Mie cel putin. A fost la Fratelli, pe malul lacului, Craioveanu de la Guerrilla a întreținut atmosfera și au fost speach-uri din partea domnului Buia (savuros), Mark Dworkin și a propietarului Claudiu Necșulescu. Plus tango, filmulețe de prezentare și Metallica la țambal, printre altele.

Scopul a fost prezentarea celor trei noi cupaje ale celor de la Jidvei, o a doua inițiativă de a intra în lumea bună a vinurilor românești premium. Le-au prezentat frumos, aducând sticlele în cuve cu azot lichid "fumegând". Toate sunt cupaje, două albe și un roze, primul fiind asamblat de domnul Buia din fetească regală, muscat ottonel și sauvignon blanc. Nu este pe gustul meu, pentru că nu oferă intensitate și prospețime. Nu cunosc celelalte vinuri facute de domnul în cauză pentru a judeca dacă este o evoluție sau nu, dar sigur e loc de mai bine. Oricum, baieții de la Fratelli nu cunosc noțiunea de scuipătoare sau eu nu cunosc metoda de club.

Cu cel de-al doilea vin, cupajul de Gewurztraminer și Sauvignon Blanc, am trecut în aria de influență a lui Mark, cunoscut pentru mai multe realizări, franțuzești, românești, bulgărești și chinezești. Este o diferență clară față de primul, vinul de față căpătând greutate și lungime în gust. Nu știu care sunt procentajele în cupaj, dar Sauvignon-ul îmi pare pregnant.

Odată cu roze-ul, din syrah și cabernet sauvignon, am ajuns și la vinul care mi-a plăcut, cu o culoare disco de la curcubeele de lumini de club, intens, proaspăt. Un vin cu zvâc, care merge vara.

Impresia generală este că eticheta depașește vinul din sticlă. Este foarte reușită dar dă senzația de "one time wine" sau "vin de impresionat în club" și nu de o linie ce va continua 20 de ani de aici înainte. De fapt, nu știu care sunt planurile cramei.

La plecare l-am găsit pe Craio la ieșire felicitându-se reciproc cu Mr. Buia pentru realizări. I-am spus, firește, ce mare fan sunt și cât de mult îmi place emisiunea lor de dimineață. După care bietul om a rămas singur pe aleea întunecată căutând un taxi, niciunul dintre hienele obișnuite să jumulească de bani clubberii insiropați ce vor să plece acasă în miez de noapte nefiind la locul masacrului. Ca un gentleman ce mă aflu m-am oferit să-l conduc până la cea mai apropiată stație de taxiuri ceea ce s-a și întâmplat. Cum nu am de gând să spal scaunul pe care a stat prea curând, vă puteți înscrie la o tură, ca să vă simțiți bine. Taxa nu e mare.

4 comments

  1. Dan 18 June, 2012 at 06:45 Reply

    Da' apropo, de banii ceruti pentru licorile (etichetele) de mai sus nu au zis nimic?
    Mie intotdeauna mi-a placut chestia asta care sugereaza preturi exorbitante: e destinat HORECA..:) De parca la HORECA platesc sefii de restaurante si alti potentati care au bani de restaurant si se lasa jumuliti mai usor, nu tot clientii finali..:))

Leave a reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.