Lansari de toamna de la Agricola Stirbey

Sursa: Lovewine.ro

Articol aparut prima data pe millesime.ro

Joi, pe 12 septembrie 2013, Agricola Stirbey a lansat doua noi vinuri ce vor face parte de-aici si pana la epuizarea stocului, foarte mic de altfel, din portofoliul lor generos.

Vinurile au fost prezentate de catre familia Kripp, proprietarii cramei, si de Raluca Bauer, activista din spatele vanzarilor si campaniilor de marketing ale producatorului din Dragasani. Espace Minoux, demisolul sarmant din centrul Bucurestiului a fost spatiul de desfasurare a prezentarii si degustarii ulterioare.

Primul din cele doua vinuri a fost Feteasca Regala Rezervă, 2011. Procesul vinificarii a fost unul minutios, cu selectare manuala a strugurilor, desciorchinare si zdrobire fara presare. Fermentarea s-a facut in butoaie de lemn de 300 si 400 de litri, drojdiile fiind salbatice, vinul stand in contact cu ele timp de 3 luni. Alte 15 luni au fost necesare pentru maturare, imbutelierea celor 1170 de sticle facandu-se in aprilie 2013.

Vinul, aromatic, se pozitioneaza intre Feteasca Regala Genius Loci 2007 si cea simpla produsa an de an la Stirbey, cu o anumita rotunjime si bogatie de arome. Oliver, asteptam totusi inca un Genius Loci ca cel de acum 5 ani! Probabil si tu.

Cel de-al doilea vin al serii a fost o surpriza oarecum asteptata, un inedit cupaj al celor doua soiuri din Dragasani ce fac furori de cativa ani incoace: novac si negru de Dragasani, purtand un la fel de celebru nume: Genius Loci 2011. Vinul este o noua interpretare a primului cuvee al cramei, cel din 2003, si cel de-al treilea cupaj produs de catre Oliver Bauer sub eticheta Prince Stirbey.

Strugurii au fost culesi separat de pe parcela cu butuci ce cresc pe araci de salcam. Macerarea a durat 4 zile si s-a facut la rece, fermentatia spontana facandu-se fara drojdii selectionate si fara temperatura controlata. Vinul a stat timp de o luna in contact cu bostina, dupa fermentatia malolactica urmand maturarea la butoaie de 300 de litri din stejar romanesc timp de 18 luni. Au fost produse 1320 de sticle. Novacul, in procent de 75%, isi pune definitoriu amprenta, intreg ansamblul oferind intensitate si bogatie de arome plus un finish respectabil.

Finalul serii a fost zgomotos la propriu, prietenii cramei ramanand pana tarziu sa vorbeasca pe marginea vinurilor iar furtuna de deasupra Bucurestiului spaland cu tunete si fulgere o vara caniculara.

Pentru ca sunt putine sticle produse, trebuie sa ne misca repede daca vrem sa le bem. Asa ca o sa fie o comanda in urmatoarele zile. Daca sunteti interesati, lasa-ti un mesaj pe nicusor.cazan@gmail.com sau folositi link-ul de inregistrare.


Leave a reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.